fredag 19 mars 2010

BELOVED CHICAGO MAN

Idag har jag försökt plugga. Tog mig i kragen och gick till mitt favorit pluggställe; starbucks på St.James st, beställde en latte och tog fram grejorna. Efter tio minuter förvandlas hela stället till ett enda stort artonårs-kalas för en brud som skrek av glädje åt allt. Hennes polare hade säkert femtio ballonger med sig och var allmänt högljudda. Pluggro my ass.

Hemmet har den här veckan haft en förbannelse över sig. Två tallrikar, två glas och nu senast en skål, allt har gått i kras. Sedan kan vi ju lägga till kaffebryggaren, plastbaljan och kaffeburken på listan över saker som gått sönder på ett eller annat sätt sedan vi flyttade hit.

Vet inte vad som händer ikväll. Funderar på att gå på Easter egg hunt pub crawl, kan bli roligt att träffa lite annat(engelskt) folk och faktiskt använda sig av det där språket jag är här för att lära mig.

Köpte en bok igår, en väldigt pretto sådan. 600 sidor av Simone de Bevoirs kärleksbrev till Nelson Algren. Kommer bli grym att läsa på stranden tror jag.

F ö! Fyller 20 om en vecka. Sju dagar kvar av tonåren. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

1 kommentar:

  1. Du ska skratta tycker jag! :) Det är roligt att vara 20!

    Det är roligt att läsa om va du har för dig där borta! Jag var i London för några veckor sen faktiskt. Starbucks är ett bra ställe, väldigt gott kaffe!

    Det skulle vara roligt att ha en Burås get together om alla är i Göteborg samtidigt någon gång.

    Massa kramar från Steffi

    SvaraRadera