lördag 27 februari 2010

HEALTH AND SAFETY CONVENTION

Gick på den "hemliga klubben" igår. Vi kom dit ganska tidigt efter att ha njutit av Martins kokkonster och Rod Stewart. Nedräkningen till att conventionet skulle börja var i full gång, folk var jävligt pepp och målade varandra i ansiktet med bingopennorna(klubben gick ut på att spela bingo). När klockan sedan stod på 00.00 drar spektaklet igång. Två pinupklädda kvinnor entrar scenen, följt av en kille i jeans och t-shirt.
Kvinnorna börjar dra nummer och rimmar allt med en fras innehållande sex, sex och sex. "I had my first lesbian experience with Gloria Estefan, 89". Killen i t-shirt hoppar omkring likt Scooter och upprepar "ohyeah everybody! it´s 89! eight nine! wööööööh!" och tror att han är världens coolaste kille.

Själv står jag längst bak i publikhavet och känner mig väldigt vilsen, chockad och rädd. Alla andra är i extas, hoppar och skriker. Det hela var som ett extremt dåligt högstadiespex där alla förstår det roliga. Utom jag.
Vi lämnade klubben halv ett, sju pund fattigare, men med garanterat ett minne för livet. Det här var nämligen det sämsta jag varit med om... Nästa helg ska jag bara köra på säkra kort. Inga chansningar och definitivt aldrig mer falla för ordet hemlig så enkelt.

2 kommentarer:

  1. Haha! Låter fantastiskt. Speciellt Scooter-killen. Jag kan verkligen se det framför mig.
    Synd att du inte är med ikväll!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Du skulle vart där Nanna. Det var sinnesjukt. Jag vill vara hos er. Kom hit så kan vi gå på cp-bingo varje dag! :D

    SvaraRadera